PATTAYA TUR DEL 2

Litt forsinket men her er del 2

Siden matsalen var stengt ble det ikke noe frokosbuffet på oss. I stedet testet vi den lille utendørsrestauranten hotellet hadde som erstatning. Her hadde de en rekke thairetter samt omelett og eggerøre med tilbehør. Siden det ikke fristet med varm thaimat om morgenen gikk jeg for eggerøre med litt pølse samt toast og marmelade kaffe og juice fulgte også med. Ett helt greit måltid men heller ikke noe mer. Ble sånn passe mett.

Grei frokost

Etter frokosten gikk turen opp til trimrommet som lå i 22.etage. Det var ett stort rom med det meste av utstyr på plass. Rommet hadde aircon samt em stor terrasse utenfor hvor frisk luft og utsikt kunne nytes mellom øktene. Vekter er det mange år siden jeg måtte kutte ut pga en nakkeskade, så jeg holdt meg unna disse og tok en time på ergometersykkel i stedet. Kjedelig, men bevares så effektivt det er.

Trimrommet

Ferdig dusjet var det tid for shopping. Pattaya Night marked er også åpent på dagtid. Her har de ett godt utvalg av skjorter, shortser undertøy mm til veldig greie priser. Noen vil sikkert si at det finnes billigere steder, det er sikkert riktig, men jeg foretrekker å kjøpe inn årets garderobe her. Det har jeg gjort i flere år. Resultatet ble 6 skjorter noen shortser en bunke underbukser sokker og en sekk til å bære alt i. Selvsagt var det meste copy varer, men det bryr jeg meg ikke så mye om.

Middag denne dagen ble på en restaurant med det klingende navnet Cheap Charlie. Joda det var billig der var fullt og noem i reisefølget mente de fikk veldig god mat. Jeg var ikke helt enig i det. Jeg spiste svinekotelett, denne var tynn og tørr. Tilbehøret var greit, men ikke mer enn det. Pluss for at de hadde store Chang på flaske til kun70 Bath. Karakter 3

Kotelett med tilbehør

Den siste dagen ville jeg ha skikkelig biff. Koste hav det koste vil. Skikkelig biff i Thailand er alltid importkjøtt. Som det meste av andre ting som er importert er det veldig dyrt. Men noe må man koste på seg i ungdommen. Valget denne kvelden falt på Beefeater restaurant. Siden jeg ikke hadde bestilt bord (hvem tenker vel på slike ting) ble jeg plassert på et bord ved døra. Men greit nok. Skal man flotte seg så skal man flotte seg tenkte jeg og byttet ut øl med huset rødvin. Hvitløksbrød til forrett samt kokkens anbefaling på biff ble også valgt. Etter bestillingen kom det taco chips med dipp på bordet. Glasset med rødvin kom også raskt. Etter noen biter av taco chips og ett par slurker av rødvinsglasset kom hvitløksbrødet også. Det var passe varmt og med god smak av hvitløk. Biffen var som forventet mør og stekt slik som jeg hadde bedt om. Med biffen var det en god og fyldig saus. Jeg koste meg og jeg må innrømme at dette er ett av de beste måltidene jeg har hatt i Thailand. Karakter 6.

Turens høydepunkt matmessig

Legg igjen en kommentar