THE BIG TOUR

Det jeg tenkte skulle bli daglige oppdateringer under turen ble ikke slik. Etter lange og krevende etapper på Mr Big og tildels trege nett på hotellene fikk jeg det rett og slett ikke til. Men nå er det dag 7 og viledag. Så her er klitt fra de siste dagers kjøring

Dag 3 ble den første dagen med litt fjell, ikke noe voldsomme greier men vi fikk da noen høydemeter. Det var en flott vei for mc og liten trafikk, kun en og annen lokal pickup og lokale bønder som putret rundt med moped og traktor. Veien gikk opp og ned og hadde mange flotte svinger. Dagens høydepunkt ble da vi bokstavelig talt kom til veis ende. Danne hadde nevnt at dette var en blindvei som endte i ett fergeleie. Det stemte. Plutselig var asfalten slutt og alt vi hadde foran oss var en grusvei eller egentlig en jordvei. Men hvor var fergeleiet? Innsjøen var der, men noen ferge eller fergeleie var ikke å se. Det var heller ingen andre her. Kun oss. Måtte vi kjøre 150 km tilbake? Vi fant en plakat med ett telefonummer. Danny som behersker Thai vesentlig bedre enn meg ringte. Joda, dette var nummeret til fergemannen og han skulle komme. Det var bare å vente. Nede ved vannet lå det en flåte som så ut som en restaurant. Vi balanserte ut til denne og joda det var en restaurant. Vi kjøpte oss vann og satte oss ned for å vente. 30 minutter senere så jeg noe som lignet på en ferge. Det gikk ikke fort men det var da to biler på dette fartøyet, så det måtte da være fergen. Joda det var ferja. Den la til ved en oppmurt slipp. En trelem ble senket og de to bilene ombord kjørte i land. Mens vi hadde ventet på ferja var det kommet to biler som også skulle være med. Disse rygget ombord på det som var mer en flytebrygge enn en ferge i mine øyne. Da bilene var vel plassert ombord fikk Danny og jeg lov til å kjøre over trelemmen. Med to biler og to motorsykler var ferja full. Kapteinen og fru kaptein staket flåten ut fra land og turen kunne begynne. Det bråket og gynget men vi kom da over til den andre siden uten problemer. Kapteinen styrte ferje/flåten som om det var en bil. Motor og girkasse fra en bil samt clutsj og gasspedal. Bilrattet var også på plass. Det var en båttur jeg aldri vil glemme. Vel i land på andre siden fortsatte den fine fjellveien noen mil til, før vi var nede på mer normale veier. Der ble en sen ankomst på hotellet og dertil sen middag. Det var ikke noe problem å få sove. Neste dag skulle fjellene begynne for alvor

Det var en restaurant der