HUA HIN FLOTT MEN DYRT

Hua Hin ett sted jeg ikke hadde vært på over 10 år. Jeg husket byen som en hyggelig men dyr by. Ville den fortsatt være hyggelig og hadde den blitt noe billigere? Nå hadde vi 3 netter på å finne ut av dette.

Hua Hin har flotte strender

Etter å ha tatt en dusj var det tid for å utforske byens underholdningsstrøk, dvs hva kunne byen by på av barer og restauranter. Etter mange timer på motorsykkel var både reisefølget og jeg tørste, så pri nummer en var kaldt øl. Vi fant byens bargate og slik som det sømmer seg i en bargate her i Thailand lå stedene tett i tett. Siden vi ville ha øl og litt rolig atmosfære gikk vi til vi fant ett sted uten musikk. Vi satte oss ned og øl ble bestilt. Tre kalde flasker med Chang kom på bordet, til den nette pris av 100thb for stykket, altså en pris på rundt 30 kr flaska. Ola og jeg som er fra Norge syntes dette var dyrt, vår Belgiske venn Danny syntes det var veeldig dyrt. Ølet var kaldt og vi drakk det opp relativt raskt. Vi ble enige om å gå inn i en av sidegatene og prøve en bar der, vi regnet med at det sikkert var billigere. Som sagt så gjort. Samme pris. En av damene som jobber der kunne fortelle at 100thb var prisen på de fleste steder. Noen happy hour hadde de ikke som hun visste om. Hun la til at de stedene som hadde livemusikk om kvelden skrudde opp prisene når musikken startet. Jeg tenkte på mitt lokale sted i Bankruat, der koster en stor pils 85thb, her var det altså 100thb for en liten. Konklusjon: Hua Hin har ett rikholdig natteliv med mange flotte barer. Men det er dyrt, mye dyrere enn feks Pattaya. Min kamerat Jan som har hatt hus i Hua Hin mer enn 10 år fortalte meg at han går sjeldent ute for å spise og drikke, derfor plager ikke det høye prisnivået han. Men for oss tilreisende var det for dyrt i mine øyne. Karakter nattelivet 3

Nå har jeg tatt for meg drikke. Hvordan var det med mat? Var den like dyr? Svaret er tja. I alle byer finnes det både billige og dyre restauranter, slik er det også i Hua Hin. Vi fant bla en restaurant med fransk meny, vi kikket på menyen som var utstilt utenfor restauranten men fant ut at dette var skikkelig dyrt. Vi gikk videre og fant tilslutt ett sted hvor prisene var, i våre øyne, nesten normale. Siam Food club, maten var helt grei men heller ikke mer. Karakter 3. De restaurantene jeg besøkte de andre dagene av oppholdet hadde grei mat og stivere priser enn jeg er vant til.

Ett hotell jeg kan anbefale

Hotellet har jeg allerede skrevet litt om. For de av dere som lurer het det City Beach resort. Vi hadde bare bestilt for en natt i første omgang. Siden vi skulle være i Hua Hin tre netter sjekket vi i resepsjonen om det var mulig å beholde rommene våre to netter til. Svaret var at nei det kunne vi ikke, men vi kunne få dyrere rom enn dem vi hadde. Etter å ha hørt prisen takket vi nei og gikk for å finne ett annet hotell. City Beach resort, karakter 2.

På skrå over gaten lå det ett mindre hotell Ban Butsarin hotel. Joda de hadde ledige rom prisen var godt innenfor vårt budsjett og rommene var skikkelig fine og originale. Bagasje og motorsykler ble flyttet til vårt nye hjem. Vi var kjempefornøyde både med rommene og service her. Dette hotellet kan jeg anbefale på det varmeste. Karakter 5.

Alle rommene var forskjellig innredet. Mitt het Japan

Man kan ikke ha vært i Hua Hin uten å tilbrakt en dag på stranden. I følge kameraten Jan er det mange strender rundt Hua Hin, jeg valgte den som var i gangavstand fra byen. Jeg badet ikke men vannet så ok ut. Jeg tok av skoene og gikk en lang tur i vannkanten. I følge smartklokka mi gikk 7,5 km den dagen hvorav minst halvparten var på stranda. På vei tilbake til hotellet satte jeg med i en strandstol bestilte en kald øl og bare nøt utsikt og lukten av hav. Stranda i Hua Hin karakter 5.

Jeg badet ikke
Etter en lang gåtur smakte denne veldig godt

Hua Hin er en turistby med til Thailand og være ganske høye priser på mat, drikke og hoteller. Liker du strandliv og det å gå lange turer i vannkanten ja da kan jeg anbefale Hua Hin. Hvis ikke strandlivet er din greie, finnes det ange steder som er både bedre og billigere. Dette var min erfaring andre vil helt sikkert ha en annen oppfatning av stedet. Totalen for Hua Hin en svak 3.

Neste innlegg tar jeg for meg mc turen fra Hua Hin til Pattaya

En kommentar om “HUA HIN FLOTT MEN DYRT

  1. Det var dyrt syns jeg ja. Jan sier alt er så billig og bra, men men. Han kom nå hjem for å være med på julebord og konsert, så drar han ned igjen etter jul. Fint å ha gått så lang tur på stranden????

    Sendt fra Outlook for iOShttps://aka.ms/o0ukef ________________________________

    Liker

Legg igjen en kommentar